Reti Açılışı Tuzak (Videolu Anlatım)

Videolu olarak hazırlanan kısa dersimizi Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.

Sicilya Savunması: Dragon Varyantı (Videolu Anlatım)

Videolu olarak hazırlanan kısa dersimizi Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.

Vezir Gambiti (Videolu Anlatım)

Videolu olarak hazırlanan kısa dersimizi Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.

İtalyan Açılışı: Tuzak (Videolu Anlatım)

Videolu olarak hazırlanan kısa dersimizi Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.

Yeni Arayüz İle Hizmetinizdeyiz!

Yeni dersler ve yazılar ile Satranç Arşiv tekrardan sizlerle!

29 Mayıs 2010 Cumartesi

Fatmanur Öney [ Röportaj]

Özlem Hacıhaliloğlu : Fatmanur Hanım, öncelikle satranca ne zaman ve nasıl başladınız? Bize kendinizi anlatır mısınız ?

Fatmanur Öney : Satrancı 7 yaşında öğrendim. İstanbul’daki kuzenlerimiz, ağabeyime öğretiyorlar. (Çok sonradan kuzenlerime satrancı öğreten kişinin Nevzat Süer olduğunu öğrendim. Dayımın müzik camiasından arkadaşıymış .)

Mersin’e döndükten sonra O da bana öğretiyor. Fakat evde satranç takımımız olmadığı için kağıtların üstüne taşların ismini yazmıştık öyle öğrenmiştim, figürleri sonradan gördüm. Vezir yazan kağıdı kaldırıp vezir gibi oynatıyor, at yazan kağıdı da at gibi götürüyorduk. Böyle birkaç gün oynadıktan sonra babam gördü “Ne yapıyorsunuz?” dedi. “Satranç oynuyoruz” dedik. Güldü tabi, o gün gitti bize satranç takımı aldı.

Turnuvalarda oynamam Üniversite yıllarımda oldu. Sanıyorum 1983 yılıydı ve Yurt-Kur’un Satranç turnuvalarının ilkiydi. Bende o sıralarda Ankara’da Üniversitede öğrenciydim . Önce her yurtta elemeler yapılıp o yurdu temsilen 1 kişi İstanbul’daki turnuvaya götürüldü. Bende Mehmet Akif Ersoy Yurdu’nu temsilen katılmıştım İstanbul’daki yarışmalara… İlk turnuvamdı bu benim ve 3. oldum. Satranç camiasına her yeni gelene yapıldığı gibi benide teşvik ettiler sürdürmem için satrancı ve öyle devam ettim oynamaya.

Ö.H.: Ne zaman satranç sporcusu olmaya karar verdiniz ? Hangi etkenlerle hedefiniz büyüdü ?

Fatmanur Öney : Yukarıda söz ettiğim ilk turnuva benim için çok önemli oldu. Hiç bir hedef geçmedi o sıralar kafamdan, sadece oynamaktan zevk aldığımı gördüm. Turnuvanın evde oynamaktan farklı bir şey olduğunu anladım ve benim sevdiğim turnuvada oynamak oldu.

Ö.H.: Ailenizin o dönemde size desteği oldu mu ? Evlendikten sonra aile yaşamınız nasıl etkilendi ? Eşiniz Adil Feridun Öney ‘in satranççı olmanızdaki etkilerini ve desteğini anlatır mısınız ?

Fatmanur Öney : Ailemin bana satranç oynamam konusunda hiç desteği olmadı. Hatta turnuvalarda oynamaya O’nları çok zor ikna ederek giderdim. Çoğu kez de Ankara’dan İstanbul’a (turnuvaya) aileme haber vermeden gittiğim olmuştur. Satrancı sürdürmemde eşimin çok desteğini gördüm. Ama birlikte çalışma anlamında çok fazla bir şey yapamadık. Çok kez birlikte çalışmaya karar vermişizdir ama bir türlü uygulamaya geçememişizdir. İş güç çocuk vs. derken hep bir engel olurdu mutlaka. Genellikle turnuva öncesi biraz hazırlık ve sonrasında da maç analizleri yapıyorduk.

Ö.H.:
Favori kitaplarınız var mıydı ? Yeni kitaplardan hangilerini tavsiye edersiniz ?

Fatmanur Öney : Herkesin elindeki şu meşhur kitap “Satrancın Esasları” benimde ilk kitaplarımdan biriydi. Kombinezon kitaplarım vardı. Artık şu ortamda kitap tavsiye etmeye ne gerek var, bilgisayar,internet Cd’ler gibi büyük kolaylıklar varken…

Ö.H.: İlk kez ülkemizi yurt dışında ne zaman temsil ettiniz ?

Fatmanur Öney :İlk kez 1988 Yılında Selanik Olimpiyatında Türkiye’yi temsil ettim.

Ö.H.:
Satranç hayatınızın en önemli karşılaşmasını kime karşı oynadınız , anlatır mısınız ? Hiç ünlü yabancı sporcularla maçınız oldu mu ?

Fatmanur Öney : Zonal turnuvalara gidince mecburen ünlü yabancılarla oynuyoruz tabi. Mesela 1990 yılında Pula -Yugoslavya- Macropuolou, Botsari vs. oynamıştım. Aslında daha ünlülerde var, ama aldığım sonuçlardan dolayı olsa gerek hafıza kaybı yaşıyorum hemen.

Ö.H.: Sizce bayanlar neden satrançta erkeklerle aynı seviyede değil? Neden kadınlar satrançta erkekler kadar başarılı olamıyor?

Fatmanur Öney :Benim kadın erkek arasında bunca yılda bulduğum en önemli ve satranca yansıyan fark; kadınlar çok ayrıntıcıdırlar, ayrıntıya çok fazla takıldıkları için bütünü görmekte zorlanıyorlar. Bütünü görebilmek satranç için önem taşıyor. Ayrıca ayrıntıdan bütüne ulaşmak çok zor, halbuki bütünden ayrıntıya zaten ulaşılıyor. Erkekler ise her şeye bütün olarak bakarlar ayrıntı ya sonradan gelir ya da hiç gelmez… Satrançta çok işlerine yarıyor bu durum tabi…
Son yıllarda ise satrançtaki kadın erkek farkı giderek kapanıyor.

Ö.H.: Çocuklarının satranç öğrenmesini isteyen ailelerimize tavsiyeleriniz var mı ? Satranç sporu çocuklarına sizce neler kazandıracak ?

Fatmanur Öney :
Ailelerin çocuklarını satranç oynamaları için zorlamamaları lazım. Zorlama çocuk için bıktırıcı olabiliyor. Çocuk yönlendirici olup da aile destek verdiği zaman başarı daha kalıcı oluyor gibi geliyor bana. Satrancın herkese kazandırdığı klasik özellikleri kazandırır -plan yapma,alternatif düşünme,ileriyi görebilme ,esnek düşünebilme vs.- Ama tabi ki satranç oynamak çocuğun isteği ise..

Ö.H.: Size nice sağlıklı ,mutlu ve satranç dolu yıllar diliyorum, söyleşi için teşekkür ederim.

Fatmanur Öney
:Hazırladığınız sorular için ve bana ayırdığınız zaman için çok teşekkürler.

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Satrançta Taktikler/Ataklar: Saptırma

Saptırma; Savunma görevli olan bir taşın (geride olan bir taşın) rakibe karşı yaptığı taktik atağa saptırma denir.
1-2 örnekle pekiştirelim.
Soru: Beyaz oynar saptırma hamlesi yaparak kazanır?

1. Kh8+ - Vxh8 (Buradaki Kale hamlesi saptırma hamlesi.)
2.Ag6+ - Şf7 [Şg8 olmasıda farketmez.] (Atın yapmış olduğu hamle çatal hamledir.)
3.Axh8 1-0


Soru: Beyaz Oynar Saptırma Hamlesiyle Mat Eder?
Öncelikle konumu iyice inceledikten sonra rakibi mat etmek için hangi taşı saptırmamız gerektiğini bulmamız gerekir.(Siyah kaleyi saptırırsak fil sayesinde mat edebiliriz.)
1. Ve8+ - Kxe8
2.Fd5 # 1-0

Not: Saptırma hamleleri bir bakıma fedaya benzemektedir.Ancak aradaki fark bizim taşımızdan birini kullanarak rakibin herhangi bir taşını bulunduğu kareden uzaklaştırmaktır.

Anlatım: Yaşar Tekin | Satranç Arşiv

16 Mayıs 2010 Pazar

Topalov vs Anand - Oyun:12 [Analiz] Bölüm: 2

Anand - Topalov maçının analizine devam ediyoruz.

18. Vxe4 - bxc5
b deki siyah kale b2 deki piyonu tehtid etmekte.Oyun geçen 4-5 hamleye kıyasla oldukça açılmıştır.Aynı zamanda c5 teki siyah piyonda oldukça savunmasızdır.
19.Vc2 - Fb7
Bu hamle ile beyazlar hem b2 deki piyonunu korumuş hemde c5 te tek kalan siyah piyona iki alet ile tehtid etmektedir.Siyahların fil hamlesi ile siyah fil hem oyuna dahil olmuştur hemde f3 teki beyaz ata basmaktadır.Burda beyazları tehtid eden bir varyant var; [ Fxf3 - gxf3 ] bu hamleler sonrası şahın önü açılabilirdi.
20.Ad2 - Kfd8
Beyazlar savunmasının bozulmaması için ( g piyonunun düzeni) ve bana kalırsa atın bu oyunda daha büyük öneme sahip olabileceği düşündüğü için Ad2 hamlesini yapmıştır.(Beyazlarda olası bir Ac4 hamlesi yapılabilir.Beyazların Ac4 hamlesindeki amaç b2 deki piyonu koruyarak beyaz vezirin daha aktif hareketini sağlamak.)
Siyahlarda bu Ac4 olasılığına karşılık açık hat alabilmek için Kd8 hamlesi yapmıştır.
21. f3 - Fa6
(Yeni başlayanlar şu hamleyi söyleyebilir. f3 yerine neden Kxc5 yapmıyor.Bedava piyon diye düşünebilir.Fakat Kxc5 sonrası siyahlar Kxd2 yaparak beyazlara bu büyük vurgun olur.)Burada beyazların en büyük dezavantajı vezirini rahat kullanamamasıdır.
f3 hamlesinin amacı siyah filin g2 ye uyguladığı baskıyı kesmektir.Siyah filde buna bağlı olarak Fa6 hamlesiyle beyazların kalesini tehtid etmektedir.Ayrıca f3 yerine başka bir hamle yapsaydı beyazlar Vg5 hamlesi mat tehtidi olabilirdi.
22.Kf2 - Kd7
Beyazların Kf2 deki amacı d2 deki atı koruyarak vezirin biraz olsun daha rahat hareket etmesini sağlamaktır.Kd7 hamlesinin amacı diğer siyah kaleyi de Kd8 yaparak ardından Fd3 gibi hamlelerle oyuna ağırlığını koymaktır.
23. g3 - Kbd8
Beyazlar g3 sonrası Şg2 yaparak 7.yataya geçmek istemektedir.Bana kalırsa bunun amacı (turnuvada önceki maçlarında da benzer hamleleri vardı) Şg2 sonrası oyun sonunda şahın geride kalmasını istememesi.Tabi g3 hamlesinin bir diğer amacı olası olarak 1.yataydan bir tehtid olursa beyazların kaçabilmesini sağlamak (h piyonu sürmemesi gerek çünkü Vd6 hamlesi ve sonrası Kbd8 kesinlikle d hattını kontrol altına alır.)
24.Şg2 - Fd3
Fd3 hamlesi oldukça güzel bir hamle.Zaten bu hamlenin olacağı önceden de siyahların kale hamlesinden belliydi.Beyazlar için oldukça zor durum.Beyaz vezir çünkü oldukça dar bir alanda kaldı. Va4 hamlesiyle belki kaçabilir hem daha da büyük bir alan fakat d hattını bırakmaması gerektiğinden beyazlar için oldukça zor bir durum.
25.Vc1 - Fa6
Filin baskısı sonucu Vc1 hamlesiyle d hattını korumak istemektedir beyazlar.Siyahlar ise Fa6 sonrası olası bir c4 hamlesiyle beyazlara baskı yapabilir.Ayrıca burada bir diğer kilit nokta ise oyunda Fa6 hamlesi ile geri çekilip Fb7 gibi bir hamleyle şah kanadına baskı sağlamak.
26.Ka3 - Fb7
Beyazların burada temel amacı siyahların taşlarını tehtid ederek siyahların beyazlara uyguladığı baskıyı azaltmak ve oyunu açmak. Fb7 hamlesi bu durumda oldukça iyi bir hamle f3 karesine baskı açısından. (Beyazlar Kxa7 yapamaz çünkü Fxf3+ ve sonrası beyaz kale düşer.)
27.Ab3 - Kc7
At hamlesiyle c5 teki siyah piyona tehtid söz konusudur.Siyahlarda bu tehtide karşılık Kc7 hamlesini tercih etmiştir.Siyahların uyumu oldukça ön plana çıkmıştır.
28.Aa5 - Fa8
At hamlesiyle fil takasını düşünmüştür beyazlar.Ancak siyahlar şah kanadına etkili bir şekilde baskı uyguladığı için Fa8 hamlesini uygun görmüştür.Özellikle bu konumda siyahların her taşı birbirine bağlı.Bu oldukça büyük bir avantaj.
29.Ac4 - e5
Beyazların amacı artık atı merkezde tutarak siyahların uyumunu bozmak istemektedir.Ac4 hamlesinden sonra beyazların düşüncesi Ae5. Ancak siyahlar beyazların bu hamlesini engelleyici olarak e5 sürüyor.Böylece beyazlara olan baskı bir nebze olsun daha artmıştır.Burada püf nokta şudur: siyah fil f3 noktasına baskı uygulamaktadır.e5 hamlesinin bir devamı olabilme ihtimali yüksek.Çünkü d hattı siyahların kontrolü altında.Siyah vezirinde tabi bu baskıda ileride büyük rolü olabilir.
30.e4 - f5
Beyazlar siyahların olası e6 hamlesini engellemek için e4 hamlesini tercih etmiştir.Fakat siyahlar f5 sürerek siyah filin f3 tehtidini kullanmak istiyor.Bana kalırsa beyazlar [Ae3 ve sonrası olarak Ad5 yada Af5 yapabilirdi.]
31. exd5 - e4
Bu durumda siyahlar e4 hamlesiyle fili etkili bir şekilde kullanmak istiyor.Beyazların savunmasının çökmeye başladığını söylemekte mümkün.Ayrıca d hattının kontrolü ve siyah vezir açısından oldukça zor durumdadır beyazlar.
32.fxe4 - Vxe4
Beyazların tam olarak savunmasının çöktüğü andır.Siyah filin tehtidinin oyunda oldukça büyük bir etkisinin olduğunu gördük.Bu durumda olası hamleler [ Şg1 hamlesine karşılık Vh1#] [Şf1 hamlesine karşılık yine Vh1+ ve beyaz vezir düşer.]

Anlatım: Yaşar Tekin - Özgür Yılmaz - Ayça Keskin | Satranç Arşiv



Topalov vs Anand - Oyun:12 [Analiz] Bölüm: 1

12.maç oldukça büyük öneme sahip bir maç.Çünkü son maçı kazanan bu turnuvanın galibi olacaktı.İsterseniz maçın analizine başlayalım.

Topalov vs Anand (Oyun 12)

1. d4 - d5
2. c4 - e6
Beyazlar açılış olarak vezir gambitini tercih etmiştir.Ancak siyahlar bu vezir gambitini reddetmiştir.
3.Af3 - Af6
4.Ac3 - Fe7
Beyazlar atları oyuna çıkarak gelişimini sürdürmüştür.Siyahlar ise beyazların aksine gelişimini pasif olarak kendi içinde sürdürmüştür. Ancak bu durumda siyahların gelişimi beyazlara kıyasla kıyasla oldukça geridir. (Sol taraftaki at ve fillerin gelişimi)
5.Fg5 - h6
Beyazların yapmış olduğu bu fil hamlesi hem gelişim hamlesidir.Aynı zamanda beyazların bir diğer amacı e3 hamlesi ile d4 teki piyonunu korumak ve f2 piyonuyla bağlantıyı sağlamaktır.e3 hamlesini önce yapsaydı fil gelişimini sağlayanazdı.
6.Fh4 - 0-0
Siyahlar şahını güvence altına almak için rok atmıştır.
7.e3 - Ae4
Beyazlar tahmin edilen e3 hamlesini yapmıştır.(Piyonlar arasındaki bağlantıyı sağlamak için.) Siyahlar ise at hamlesiyle pasif gelişimini durdurmuştur.
8.Fxe7 - Vxe7
Eğer beyazlar Axe4 hamlesi yapsaydı dxe4 ile siyah piyon beyazların hem gelişimini hemde atak oyun tarzını engelleme olanağı çok yüksek olduğundan beyazlar bu hamleyi tercih etmemiştir.
9.Kc1 - c6
Bu hamlede beyazlar kaleyi c1 noktasına gelerek c sütununa baskı uygulaya çalışacaktır.Beyazlar c4 teki olası bir taş alışverişinden üstünlüğü sağlamak için Kc1 oynamayı uygun görmüştür.
Siyahlar ise bu hamleye önlem olarak c6 hamlesini tercih etmiştir.Beyazların cxd5 hamlesine karşılık bir savunma hamlesidir.
10.Fe2 - Axc3
Beyazların bu fil hamlesi hem rok atmak için hemde f3 teki at oynanması sonucu fili daha aktif kılması için oynamıştır.Siyahlarda zaman kazanmak için Axc3 hamlesi yapmıştır.
11.Kxc3 - dxc4
12.Fxc4 - Ad7
Siyahlar oyunu açmak için ve tempo kazancı için son 2 hamlesinde hep taş alışverişini tercih etmiştir.Siyahlar Ad7 hamlesi ile atı oyuna sokma düşüncesindedir.Burada kilit nokta beyazların d5 noktasına yüklenme ihtimalinin yüksek olması.Çünkü c5 teki fil , beyaz vezir ve e3 piyonunu baskılı oynarak merkezde üstünlük sağlama düşüncesi vardır.
13. 0-0 - b6
Beyazlar şahını güvence altına almak ve kaleyi oyuna sokmak için bu hamleyi tercih etmiştir.Siyahlar ise b6 hamlesini yaparak bir sonraki hamlesi için sinyal vermiştir. (c5 hamlesi.) c5 hamlesinin önemi önceki hamlede beyazın merkeze yönelik bir planı vardı.Bu planı engellemek için tercih etmiştir.Ayrıca b6 hamlesi ile siyahların fili de aktif etme düşüncesi vardır.
14. Fd3 - c5
Siyahların bana kalırsa amacı oyunu açmak için ve tempodan kazanmak için taş alışverişi yolunu tercih etmiştir.Çünkü siyahların gelişim konusunda özellikle filin büyük bir dezavantajı var.
15. Fe4 - Kb8
Fil hamlesinin amacı d piyonunu vezir tam koruyamıyordu.Çünkü önünde fil vardı.Fe4 hamlesiyle hem fil kaleyi tehtid ediyor, hemde temponun verdiği avantajlar d piyonu güvence altına alınıyor.
16.Vc2 - Af6
Vc2 hamlesiyle siyahların c5 teki piyonuna oldukça büyük bir tehtid sağlamıştır.Siyahlar ise Af6 hamlesiyle hem atı daha aktif olarak oyuna sokmuştur.Ayrıca beyazlar çaprazları kullanarak rok kanadına baskı uygulayabileceği gibi bir düşünce olacağından dolayı Af6 hamlesi tercih edilmiştir.
17.dxc5 - Axe4
Beyazlar gelişimine önem verdiği için ve buna bağlı olarak oyunu açmak için taş değişimi yapmıştır.Ancak siyahlar daha akılcı bir yöntem izleyerek merkeze yakın ol fille atı takas etmiştir.

Arkadaşlar ilk 17 hamleyi analiz ettik. Toplamda maç 3 bölüm olacak.Blogger tam olarak izin vermediğinden dolayı ve hamleleri daha rahat analiz etmek için bölüm bölüm yapmayı tercih ettik.

Anlatım: Yaşar Tekin - Özgür Yılmaz - Ayça Keskin | Satranç Arşiv

Not: Analiz tamamen Satranç Arşiv ekibine aittir.

15 Mayıs 2010 Cumartesi

Satrançta Hamlelerin Yazılması (Notasyon)

Notasyon Nedir?
Satrançta hamlelerin düzenli bir şekilde yazılmasına notasyon adı verilir.Notasyonla yazılan bir oyun o dönemden günümüze kadar düzenli bir şekilde aktarılabilme imkanı sağlar.
Satrançta eğer belli bir seviyeye gelmek istiyorsanız mutlaka notasyon tutmasını bilmeniz gerekmektedir.Özellikle turnuvalarda notasyon tutarak oynadığınız maçları daha sonra analiz edebilirsiniz.
Notasyonla Karelerin Gösterilmesi:


Yukarıdaki satranç tahtasında tahtanın her karesinin notasyonla belirtildiğini görüyoruz. Aslında oldukça basit. Örneğin; 5 sayısı ile e harfinin kesiştiği karenin adı: e5’tir. Bunun gibi diyagramdaki 64 karenin ayrı ayrı adları oluşmuştur. a1, b2, h8 gibi. Kare isimlerinde önce harf sonra sayı belirtilmelidir.
Bu karelerin belirtilmesiydi.Şimdi sıra taşların notasyonla gösterilmesine.
Satranç Taşlarının Notasyonla Gösterilmesi:

Şah -> Ş
Vezir -> V
Kale -> K
Fil -> F
At -> A
Piyon -> Herhangi bir kısaltma yoktur.
Uluslararası olarak;
Şah -> K
Vezir -> Q
Kale -> R
Fil -> B
At -> N
Piyon -> Herhangi bir kısaltma yoktur.

Piyonlar notasyonda yazılırken sadece gideceği kare yazılır.

Notasyonda Kullanılan Kısaltmalar:


Örnek olarak Legal matını notasyonla gösterelim:
Notasyon:
1.e4 e5
2.Af3 Ac6
3.Fc4 d6
4.Ac3 Fg4
5.Axe5 Fxd1
6.Fxf7+ Şe7
7.Ad5#
Gördüğünüz gibi notasyonun sonunda yukarıdaki konum meydana geliyor.
-Burada dikkat edilecek husus her bir oyuncunun yaptığı hamle yarım hamle kabul edilir Yani her iki oyuncunun birer hamlesiyle bir hamle tamamlanmış olur. Yukarıdaki diyagramda her bir oyuncu 7 hamle yapmıştır.

Notasyon Kağıdı İçin Tıklayınız.

Anlatım: Yaşar Tekin | Satranç Arşiv

Satranç Terimleri: Çatal

Çatal; (Kabaca açıklayacak olursak) bir taşın en az 2 rakip taşı alabilecek durumda olmasına denir.Çatalda kullanan en çok taşlar genellikle at ve fillerdir.Ancak bunu sadece at ve fille kısıtlamak yanlış olur.Tüm taşlar çatal atabilir.
Çatal hamleleri genellikle kazanç hamleleridir.
Örnek:
Gördüğünüz gibi bu konumda beyaz vezir hem şahı tehtid etmekte hemde savunmasız olan siyah kaleyi tehtid etmektedir.

Örnek:
Gördüğünüz gibi beyaz fil hem şahı tehtid ediyor hemde kendisinden güçlü olan siyah kaleye basıyor.Bu durum sonrası;
.... - Şg8
Fxa7 1-0

Çatal her zaman şah çekerek atılmaz.Bununla ilgilide bir örnek göstereyim.

Örnek:
Gördüğünüz gibi beyaz kale savunmasız olan hem atı hemde fili tehtid etmekte.

Soru: Beyaz Oynar Çatal Yaparak Oyunu Kazanır?
(Soru Yeni Başlayanlara Yöneliktir.)

Cevap: g4



14 Mayıs 2010 Cuma

Rus Tuzağı (Yeni Başlayanlar İçin)

Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımda satrançta yeni başlayanların kullanabileceği basit bir saldırıyı anlatacağım.
Bu taktik oldukça risklidir.Eğer rakibiniz bu tuzağa düşmezse oldukça dezavantajlı bir duruma düşebilirsiniz.

1.e4 - e5
2.Vh5

Vh5 hamlesinden sonra artık rakibimizin hatalarını değerlendireceğiz.Rakibin hatası konusunda 2 durum vardır.
1-)Af6 Hamlesi
Af6 hamlesi sonrası Vxe5 hamlesi ile beyazlar bir piyon üstünlük elde edebilir.Tabi siyahlar etkili bir şekilde oynarsa bu kaybı kapatabilir.
2-)g6 hamlesi
Rus tuzağının en etkili olduğu hamle budur.Bu hamle sayesinde Vxe5 hamlesini yaparak hem rakibe şah çekip hemde siyah kaleyi tehtid edebilirsiniz.

Bu tuzağa düşmemek için siyahların yapması gereken en doğru hamle Ac6 hamlesidir.Bu hamle sayesinde at siyah piyonu koruma altına alır.
Hamlenin Doğrusu:

Anlatım: Yaşar Tekin | Satranç Arşiv


Petroff (Rus) Savunması

Arkadaşlar Anlatımlı Açılışlar'da birçok temel açılışı inceledik.Şimdi eski zamanlarda oldukça tercih edilen ve benim sık kullandığım bir savunmayı anlatacağım.Savunma Rusya'da bulunduğu ve sıkça kullanıldığı için Rus Savunması adını almıştır.İsterseniz açılışımızı kısaca bir analiz edelim.

1. e4 -e5
2.Af3 - Ac6



Bu konum Petroff Savunmasını karakterize olarak simgeler.Bu durumda beyazların birçok seçeneği var.Ancak Petroff Savunması için;

3-) Axe5 - d6!

d6 sürülmesinde amaç beyaz atı merkezden uzaklaştırmak.Sonrasında e4 teki zayıf piyon ön planda.

4-) Af3 - Axe4

Bu durumda Petroff Savunması oldukça simetriktir.Genelde bu pozisyonda beyazlar d3 hamlesi yaparak siyah atı merkezden uzaklaştırır ve gelişim hamleleriyle devam eder.
Biraz pasif bir açılış.Gelişimler genelde içe kapanıktır.
Açılışın Eco Kodları: C42 ve C43.

Anlatım: Selcan Özcan | Satranç Arşiv