7 Şubat 2012 Salı

Oyun Ortası Dersleri (1)

Merhaba arkadaşlar,
İnternet üzerinden oldukça araştırdım ancak ''Oyun Ortası'' ile ilgili pek bir kaynak bulamadım. Sizlere yararlı olacağını düşündüğüm için böyle bir yazı dizisi oluşturmayı düşündüm.


Öncelikle satranç 3 bölümden oluşmakta. (Sırasıyla)

1-) Açılış
2-) Oyun Ortası
3-) Oyun Sonu

Oyun ortasında ise önemli olan hususlar: (Üzerinde duracağımız noktalar)

-Taş Değişimleri
*Üstünlük Sağlama
*Oyunu Sadeleştirme
*Stratejik Amaçlı Değişimler
*Feda Kavramı
-Atak Yapmak
Atak Çeşitleri
*Şah Kanadı Üzerinden
*Merkez Üzerinden
*Vezir Kanadı Üzerinden
*Minorite Atak (Benim Favorim)
*Majorite Atak

Taş değişimleri ile başlayalım.

Not: Çok fazla konu olduğıu için yazı dizini hazırlıyoruz. Anlayışınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

Taş Değişimleri
a) Üstünlük Sağlama
Burada önemli olan kısım taş sayısı yada alet açısından üstün olma kısmıdır.

Örnek 1:
l-exd5 cxd5
2-Ke8+ Kxe8
3-Ke8+Şh7
4-Kxb8 Kxb8
5-Şxh2
(Beyaz değişim sonucunda kaliteye karşın iki alet kazanıyor.)

Örnek 2:
l-... Axe4
2-Fxe7 Vxe7
3-Fxe4 Vb4+
4-Vd2 Vxb2
(Siyah taş değişimleri sonucunda bir piyon kazanıyor.)


4 Yorum:

Resimler görüntülenmiyor.

Resimler goruntelenmiyor. Acil.

Resimler hacklenmiş galiba çiçek resimleri açılıyor. :(

Yorum Gönder