11 Şubat 2012 Cumartesi

İleri Seviye İçin (Önce Satrancı Tanımlamak) (2)



Dün internet üzerinden yayınladığım yazı oldukça okunmuş. Tabi bizim için bir günde 325 kişinin okuması oldukça büyük rakam. Hele ki internet üzerindeki yerli satranç camiasına kıyasla böyle bir rakam bizim için oldukça değerli.

Yazılarımızı yazarken oldukça kısa tutmaya çalışıyoruz. Çünkü uzun yazılar okuyucuyu sıkabiliyor. Ayrıca okuyucuyu sıkması bir yana bizler içinde oldukça zor oluyor. Çünkü yazılarımızın içeriği oldukça sıkışıyor.

Şimdi ise geçen yazımda yazdıklarımın bir kısmını açıklayacağım.

Öncelikle
Türkçe'yi ifade ederken nasıl harfleri kullanırsak,
Matematiği ifade ederken nasıl sayıları kullanırsak,
Satrancı da ifade etmek için notasyonun yanı sıra satranç tahtası ve taşlara ihtiyaç duyarız.

Önceki yazımda da belirttiğim gibi ''Asla satranç tahtası olmadan,kitaptan okumayarak çalışmayın ! ''

Öncelikle iyi bir satranç oyuncusu tahtaya ve taşlara alışmalı.
Pratik sağlamalıdır.
Simultane,körleme,yıldırım satrancı,giotin gibi satranç oyunları oynanmamalıdır.
(Bunu da belirtmiştim.)

Satranç çalışmaktan öte öncelikle satrancın ne olduğunu bilmeliyiz. Tanımını yapamadığımız bir oyunda asla başarılı olamazsınız !

Bu sadece satranç için geçerli değildir. Hayatımızın önemli süreçlerinde geçerliliğini korumaktadır.

Neden satranç oynarız?
Neden satrançta iyi olmak istiyorsunuz?
Gerçekten iyi olmak için sonuna kadar mücadele edip,bu sabrı gösterebilir miyim?

Bu gibi sorulara önce cevap vermelisiniz.
Çünkü bir işe girerseniz yarıda bırakmayın.
Hem zamanınıza,hem emeğinize hemde olur da sizi çalıştıranlara yazık olur.

Ben bakış açısı olarak sizin aklınızdakileri şekillendirecek yada yol gösterecek bir yere değinmek istiyorum. Her insan doğduktan ve aklını kullanmaya başladıktan sonra (ergenlikten sonra) bir takım şeylere tutunmaya ihtiyaç duyar.

Bu müzik olabilir. Resim olabilir. Yada spor ile ilgili bir dal olabilir. Satranç ta bunun gibidir.

Neden bu yazıyı yazıyorum?
Çünkü öncelikle bazı şeyleri ''Kafada bitirmek'' gerek.
Demek istediğim iyi bir satranççı olmak için gerçekten zorlu bir yoldan geçiyor.
Ancak gönülden inandığın ve emek harcadığınız zaman ''yeteneğiniz olmasa bile'' iyi bir yere gelebilirsiniz.

İleride blogumuzda ileri seviye dersleri göstereceğiz.
Umarım faydası dokunur.
Bir sonraki yazımda ''Nasıl analiz yapılmalı?'' sorusu üzerinde duracağım.

Saygılarımla,




2 Yorum:

Arkadaşlar Sitenize şöyle bir göz attım ayrıntılara girmedim çok beğendim tebrik ederim, başarılar dilerim satrançta ve hayatta; benim bloğumu da ziyaret ederseniz diye yazayım

http://slonmaster.blogspot.com

Sizlere kolay gelsin bir gün bir yerde görüşmek dileğimle

Murat Nemutlu

Merhaba,
Blogunuza şöyle bir baktım. Oldukça güzel ve güncel bir blogunuz var. Blogunuzu bizim blogda reklam olarak yayınlıyorum.Oldukça faydalı bir blog :)

Çalışmalarınızın devamını diliyorum :)

Yorum Gönder